onsdag 5. mars 2008

Rundt i byen!

Etter jeg blogget i går kveld skulle jeg ta bussen hjemover. Jeg hadde hørt at buss nr 7 var den rette å ta for å komme meg hjem til leiligheten min. Jeg fulgte dette rådet, og ruslet bort til bussholdeplassen, og når buss nr.7 kom, steg jeg ombord. Det jeg ikke hadde tatt i betrakning var jo selvfølgelig at en bussrute går gjerne i to retninger, og dette fikk jeg da lære på den vanskelig måten. Dette resulterte i at jeg ble sittende på bussen i ca 1 time og et kvarter, og fikk se en stor del av byen "by-night":-) Men da timen og kvarteret var gått, var jeg endelig i et nabolag jeg var kjent i, og kunne stige av denne u-guidede turen rundt om i byen. Nyttig opplevelse.

I dag har det i tillegg til den vanlig dosen med språkkurs, også blitt et par timer med guide (tysk sådan..) inne i byens sentrum. Vi fikk høre om historien til Vicenza by, og ganske mye om arkitekten Palladino's verker og liv her i byen.
Resten av kvelden blir det nok litt lekser, og muligens en liten kveldstur ut for å kikke på livet i byen. I morgen skal vi ha et lite intervju hos Eurocultura, for å fortelle hvordan vi har det, og hva som skjer videre. Vi har nå gjort oss ganske kjent i byens sentrum, slik at vi lettere kan ferdes rundt omkring.

Vi snakkes!

Buena sera!

2 kommentarer:

Sverre O.K sa...

Hei Stian. Så kult at du er ivrig på blogginga. Det er veldig morsomt for oss her i moderlandet å følge med på hva de modige utlandsfarerne driver med.Fin kveldslektyre for min del:)
Måtte le godt når jeg hørte om den gode gamle buss-flausa. Du er ikke den første for å si det sånn.
Her om dagen fikk jeg skikkelig jaktkikk og kom til å tenke på den fine fuglejakta i høst(snakker vi om gigadigresjon eller)?
Uansett; Kos deg masse, ser frem til neste innlegg.

Sverre

Anonym sa...

God formiddag=)

Å ta bussen i feil retning trur jeg er noe alle MÅ gjøre før de blir kjent på et nytt sted. Er litt det samme som og alltid stå i den kassakøen som går treigest.

Da jeg flyttet til Stavanger hadde jeg en times runde med bussen i feil retning, men istede for å se byen by night var det bussen ut på landet, og det mest spennende jeg så var en sau.

Håper alt står bra til med deg! (og frisørlærlingen)

-marihenrikke